سردار شهید محمد منصورکیائی

ريا را از خود دور كنيد

در فرازی از وصیت‌نامه شهید «مجید یزدخواستی» آمده است:

کارهایتان فقط برای جلب نظر خدا باشد؛ ریا را از خود دور کنید؛ کوچکترین کارهایتان را برای رضای خدا انجام دهید.

 

به گزارش خبرنگار دفاع‌ پرس از اصفهان، دفاع مقدس گنجینه‌ای ماندگار از حضور عارفانه انسان‌های برگزیده خداست که شهادت‌طلبی، ایثارگری، گذشت، شجاعت، رشادت، مردانگی و جوانمردی را می‌توان از جمله خصوصیات بارز شخصیتی و اخلاقی‌شان نام برد.

همانان که جان برکف برای دفاع از دین و ناموس، ارزش‌ها و آرمان‌های این نظام دل به جاده زدند و در کربلای ایران حماسه‌های بی‌بدیل خلق کردند و بر دشمن بعثی پیروز شدند. شهیدانی که هر کدام‌شان نمونه و الگوی ایستادگی و مقاومت هستند.

«مجید یزدخواستی» یکی از ۲۴ هزار شهید استان اصفهان است که در یکم شهریور ۱۳۴۳ در شهر اصفهان به دنیا آمد و در یازدهم آبان سال ۱۳۶۱ در منطقه عین‌خوش دهلران بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید که در ادامه فرازی از وصیت‌نامه این شهید را از نظر می‌گذرانیم.

فرازی از وصیت‌نامه شهید

خواهر و برادرانم! كارهايتان فقط براي جلب نظر خدا باشد ريا را از خود دور كنيد كوچكترين كارهايتان حتي آب خورد نتان را براي  رضاي خدا  انجام  دهيد به فكر خدا باشيد.

از عقوبات مرگ و دوزخ و جهنم خدا بترسيد، معاد و زندگي و احياء روز قيامت را بياد آوريد از اعمال ناشايسته بپرهيزيد. از شيطان نفس اماره بترسيد كه  اين از دسيسه هاي  شيطان است، با خود به مبارزه برخيزيد و با شيطان نفس مبارزه مسلحانه كنيد. سلاحتان را پيدا كنيد سلاح شما تقوی ايمان خلوص و بندگی خداست.


برچسب‌ها: ریاانسانشهیدوصیتنامهخداشیطاننفسامارهتقویایمانخالصبندگیپروردگار

[ جمعه 20 مهر 1401

] [ ] [ کیان ]

[ ]